ikeamöbler och kassaapparater

Kom hem från jobbet för typ en timme sen. Väldigt lugnt har det varit. Så idag har jag skruvat ihop min första ikea soffa men tillhörande extrasäng. Fy fan vad det inte är min grej. Jag har skruvat ihop en barstol från ikea that's it. Den gick att sitta på men knarrade så in i helvete, antar jag missat att dra ihop skruvarna eller nått. Är bortskämd med en pappa som fixar alls. Om det så är en tavla som ska hängas upp eller vad som så fixar pappsen :) Kom ihåg jag försökte skruva ihop ett nattduksbord, MALM sektionen som ungefär alla har. Jag fixade inte ens det utan ringde pappa.
Hur kan det vara så att jag klarade det idag då?
1, Lotto var till stoor hjälp. Jag vill köra på och kollar inte alltid särskilt noga, medan Lotto lägger upp brädorna som bilden visar, sånt hjälper när man är loosers på att bygga.
2, Visste att jag inte kunde ringa pappa om hjälp...så var helt enkelt tvungen att klara mig alene.

Men efter mkt sveda och värk och ett enormt röksug så var vi äntligen klara! Då hade ¨vår ena chef sprungit där säkert 4 gånger och kallat oss loosers, att vi var långsamast i världen, samt undrat varför vi anställdes. Tyckte han kunde hålla käften och kolla vårt CV och se om det stod "bra-på-att-sätta-ihop-ikeamöbler" under övriga meriter?! Japp på den nivån ligger det, det är true arbetsanda och bra gemenskap mellan chef och ansälld rakt igenom. Nämen ärligt så gillar jag killarna som driver det starkt!

Därefter vart det lite plock av tallrikar och disk, städ av köksgolv samt programmera in kassan.
Vi ska nämligen ha att det bara ska räcka att skriva in i kassan så kommer det ut på en bong till köket. (Bong är alltså det vi dödliga kallar för "kvittorulle", var clueless första gången de snacka om bongen och tänkte på helt andra saker...)
Men för att det ska fungera så måste alla rätter programmeras in i kassan och det SUGER kan jag säga då den jävla kassan är ett helvete och piper stup i kvarten. Men efter mkt pillande och x antal kvitton som bara rullade ut så tror jag att vi fick rätt på det.

Time for bed, ska upp tidigt imorgon och fixa p-piller. De har turistmottagning mellan 8-9, smart värre!

Kommentarer
Postat av: Jonmerethe

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!

2011-11-08 @ 07:00:14
URL: http://jonmerethe.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0