smör i maten

Det första vi gör när vi kommer till jobbet är att vika in bestick i servetter och fylla på kylarna med dricka.
Därefter brukar det bli käk. Vissa dagar får vi välja valfritt från menyn och andra dagar så blir det något som köket lagar ihop. Aldrig i hela mitt liv ätit så gott lammlägg som finns här, mumma! Så befinner ni er på gotland kom till Hablingbo och ät lammlägg!

Anyway, maten är skitgod! Verkligen mums, meeeen min mage slår bakut var gång jag har käkat något som köket bara slängt ihop. Nej nej nej, det är inte så att maten är dålig utan jag tror att jag reagerar på på allt smör som han steker det i. Brukar vara stor motståndare av både smör och olja och de få gånger jag steker använder jag enbart teflonpannor helt enkelt. 
Kom in i köket idag när de höll på att laga mat till oss, jag såg då den största skopa smör jag någonsin sett slängas i nypotatisen som han steker till oss...Kan ju säga som så, tur jag kommit ifrån mina anorexitankar jag hade för några år sen annars skulle jag aldrig kunna äta det. Mums är det iaf om än väääldigt onyttigt.
Hans såser är underbara, svampsåserna och gorgonzolan är bara för goda. Jag har aldrig varit ett fan av såser och äter faktiskt helst utan sås alls. True turkish style.
Kanske inte konstigt magen blir som den blir. 1 kilo smör och gräddiga såser gör sitt till helt enkelt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0